tompi prowadzi tutaj blog rowerowy

Maj, 2014

Działka

Sobota, 31 maja 2014 | dodano: 01.06.2014

Od Zgłobnia kilka kilometrów przejechałam trasą ultramaratonu podkarpackiego. Potem chwilę pokibicowałem na trasie, gdzie w czołówce biegu na 110km biegł Petroslavrz.  Poprodukowałem się trochę na działce. Chciałem wrócić dalszą częścią trasy ultramaratonu, przez lasy bratkowickie i głogowskie, ale zaczął padać deszcz więc zrezygnowałem. Powrót "ulubioną" międzynarodową czwórką, gdzie przekonałem się co daje szosówka i odpowiednia noga do niej. Z ekspresową prędkością minęło mnie 2 szosowców i mimo szczerych chęci nie miałem szans siąść im nawet na chwilę na kole.

28.05

Środa, 28 maja 2014 | dodano: 28.05.2014

Na dobicie

Niedziela, 25 maja 2014 | dodano: 25.05.2014

Wstaję rano myśląc, że po wczorajszym będę obolały jak koń po westernie, a tu niespodzianka nogi praktycznie mnie nie bolą, jedynie trochę ręce. Według prognoz miało lać od rana a tu świeci piękne słońce. Więc wybrałem się ze znajomymi na rower w okolice Kamionki, Leszczy, Kupna.

Kategoria [50-100], grupowo

Nie ma litości

Sobota, 24 maja 2014 | dodano: 25.05.2014

3.00 pobudka, 4.35 odjeżdżamy pociągiem do Przemyśla, i po co to, ano po to by 4 żądnych konkretnej trasy jeźdźców na swych aluminiowych rumakach mogło wrócić z powrotem do Rzeszowa. Pogoda nie miała litości i wystawiła na próbę nasze układy termoregulacyjne. Na pierwsze poty poszedł podjazd na wzgórze Zniesienie gdzie 3 tygodnie wcześniej nieźle zmarzłem i przemokłem na przemyskim maratonie. Głównie szuterkami jedziemy do Kalwarii Pacławskiej. Na terenowy podjazd niestety nie było jak wjechać. Rzeczka Wiar zerwała mostek a betonowe płyty z brodu wywaliła na brzeg. Podjeżdżamy asfaltem, a następnie niebieskim szlakiem przez łąki i lasy kierujemy się do Arłamowa. Miałem ochotę obejrzeć hotel po remoncie, ale byłem jedyny więc zrezygnowałem. Teraz głównie asfaltem przez Jureczkową do Olszanicy. Grzeje już niemiłosiernie,  więc urządzamy dłuższe posiedzenie przy sklepie. Teraz Bezmiechowa, Załuż i wyścig na serpentynce do Tyrawy. Wygrałem, ale było łatwiej bo Miciu zamiast strząsnąć owada z ręki strząsa licznik z kierownicy. Zjeżdżamy w stronę Mrzygłodu by przez Ulucz, trochę szutrem, trochę asfaltem dotrzeć do Dynowa. Tu już poszło konkretne tempo, nie ma litości, cały czas 35 km/h i więcej, do Tyczyna, przez Błażową schodzi jakąś godzinę,ale trzeba przyznać, że wiatr w plecy pomagał.

Dworzec w Przemyślu odremontowany kilka lat temu dalej stoi pustawy
Dworzec w Przemyślu odremontowany kilka lat temu dalej stoi pustawy © tompi

Trochę Przemyśla ze Zniesienia
Trochę Przemyśla ze Zniesienia © tompi

Zjazdy z Kalwarii Pacławskiej czasami odsłaniały widoczki
Zjazdy z Kalwarii Pacławskiej czasami odsłaniały widoczki © tompi

Trolle na łące
Trolle na łące,w tym Miciu z "turbinką" przy plecaku © tompi

Lądowanie w Arłamowie
Lądowanie w Arłamowie © tompi

Punkt widokowy blisko szczytu serpentyny w Żałużu
Punkt widokowy blisko szczytu serpentyny w Żałużu © tompi

Środa, 21 maja 2014 | dodano: 23.05.2014

Ulucz, Bircza

Niedziela, 18 maja 2014 | dodano: 23.05.2014

Z Pawłem i Bartkiem pojechaliśmy na południowy wschód naszego południowo-wschodniego regionu. Jako, że sporo popadało a na rzekach stany ostrzegawczo-bliskopowodziowe, jazda odbywała się crossowo-asfaltowo, a czasami nawet szutrowo. Spore opady wypłukały z różnych zakamarków spore ilości śmieci a wysoka woda porozwieszała na przybrzeżnych krzakach potoków, rzeczek i rzek spore ilości folii i plastiku. Pojechaliśmy na kładkę na Sanie w Uluczu, a skoro już tam byliśmy to wdrapaliśmy na wzgórze gdzie stoi XVII wieczna drewniana cerkiew. Przez słabo zaludnione tereny Pogórza Przemyskiego udaliśmy się do Birczy, a stamtąd z powrotem nad San do miejscowości Iskań. Teraz już prawie prosto do domu przez Drohobyczkę, Jawornik Polski, Borówki.

Kategoria grupowo, Powyżej 100, Cuda Podkarpacia

III Maraton Łańcucki

Niedziela, 11 maja 2014 | dodano: 21.05.2014

Podobno ludzie uczą się na błędach, w Łańcucie jednak to powiedzenie się nie sprawdza. W poprzednich edycjach były wpadki związane z oznakowaniem trasy, czy klasyfikacją zawodników, ale nie zepsuło to ogólnie pozytywnego obrazu imprezy. Tym razem trasa została wydłużona i nieco urozmaicona, ale i tak była bardzo szybka, chociaż zabrakło taśm i strzałek żeby ją prawidłowo oznakować. Sam na szybkim zjeździe koło 40 km pomyliłem trasę co mnie zmusiło do mozolnej wspinaczki, kosztowało jakieś 3 min i kilka miejsc.
Zresztą nie tylko ja miałem takie problemy a spora część uczestników. Jechało mi się nieźle, ale niezłe miejsca z poprzednich edycji były poza zasięgiem. Impreza zyskuje popularność, przyjeżdża coraz więcej zawodników i poziom też coraz wyższy. Szkoda tylko, że organizacja nie nadąża, bo poza słabym oznakowaniem, następne zdziwienie nastapiło na dekoracji,  gdzie wyczytywane wyniki były odmienne od tych zapamiętanych przez uczestników. Było sporo dyskwalifikacji, niektóre może i słuszne gdyż sporo ludzi ominęło niektóre fragmenty trasy, chociaż większość z nich nie z własnej winy, inne wynikały zapewne z tego, że ktoś nie zapisał numeru na punkcie kontrolnym czy mecie. No cóż 20 pln to nie dużo, ale jak już ktoś się bierze za organizację to przynajmniej podstawy czyli odpowiednie oznaczenie trasy i prawidłowe wyniki na mecie powinny być zapewnione. Bo to jest impreza dla zawodników a nie Wójtów, Burmistrzów czy V-ce Ministrów.

Czas 2.02.45 ( strata do zwycięzcy 18.00)
Miejsce 32 (145? tyle było osób na liście wyników, chociaż organizatorzy twierdzą, że do rywalizacji stanęło 185 kolarzy)
Miejsce M3 13

Kategoria Wyścigi

Dojazd i powrót z maratonu